Jovana subotom na Novosadskoj tv, subotom u 19.30...



"Prelistavanje" - o svetu poznatih i manje poznatih, svetske zanimljivosti, premijere... ...



" Rubrika "Knjižara" - jedan gost bira i preporučuje gledaocima dobro štivo. Na kraju rubrike predstavljamo "Top 10" - listu knjiga sponzora (Laguna). Pokloni...



" "Zarazno pod razno" - najrazličitije teme i predstavljanje ljudi koji se bave zanimljivim poslovima ili izradom neobičnih predmeta ...

Prev Next

Ovo je trebalo da bude post o palačinkama


Prema jednom predanju koje beleži Sveti Google, savremene palačinke je smislio kuvar pape Gelazija I. Kad je (2. januara 492. godine) u Vatikan došlo toliko hodočasnika da je ponestalo hrane, a jedino što su imali su jaja i brašno, pa su mesili nešto nalik palčinkama.
Jednostavnu mešavinu mleka, brašna, jaja i začina Rimljani su nazivali Alita Dolcia što znači "nešto slatko". Valjda ih zato i danas spremamo kada nam se jede „nešto slatko“ :)
Ova poslastica je zaista omiljena i retko ko ih ne voli ili im se ne raduje sa jednakim žarom kao kada je bio dete.
Na ovaj post me inspirisao Nadin poziv na palačinke, ali i svi oni studentski dani kada smo se družili uz ovu poslasticu i litre raznih alkohola. Bili smo nasmejani i ubeđeni da ćemo napraviti velike stvari u našim životima. A, možda i nismo daleko od toga... Gojko je otac predivnom dečaku Petru i radi u osiguravajućem društvu. Što me uvek podseti na jedan filmski maraton baš kod njega u sobi, kada smo između ostalih gledali i film „Dan mrmota“.

Umirali smo od smeha na scenu sa čovekom koji prodaje osiguranje...

Savo je nastavio da se bavi novinarstvom, samo je iz Građanskog prešao u Press. A, „Azil 5“ je nastavio da se razvija valjda onako kako on želi. Međutim, mi smo u našim studentskim danima najviše voleli pesmu „Ne i ti“...

I samo da se pritefteri, da Savo, i sada kao i onda, sa jednakim žarom traži ljubav!

Bojana je majka dečacima Dimitriju i Nikši, a ja sam imala tu čast da budem kuma malom Nikši. Još uvek osećam veliku odgovornost i tremu zbog toga. Kada smo Sava, Gojko i ja, birali poklon za njenu svadbu, kupili smo monografiju Boterovih dela. A, ona je nedugo posle toga, zajedno sa suprugom, otvorila palačinkarnicu „Botero“.

I, ovo je trebao da bude post o palačinkama, a pretvorio se u čežnju za dragim ljudima.



I, baš zbog svega ovoga, volim palačinke!

5 Responses so far.

  1. Super ste! "Botero" ima najbolje palacinke, a ja citajuci ovo, osecam njihov ukus :)

  2. Botero i "Botero" su hit!
    A, meni nedostaje Niš, mnogo sam lepih trenutaka provela i doživela tamo :)

  3. Gojko says:

    DIVAN TEKST.

  4. Gojko says:

    Odlican ti je blog, Joe!

    Upisacu se ponovo za jedno par godina, kada ponovo budem surfovao :D

  5. Nemoj da si takav, ako već ne možemo realno da se družimo, bar da virtuelno imamo uvid u živote onih drugih :)))

    Hvala ti na lepim rečima ♥

Leave a Reply

Follow my blog with Bloglovin