Jovana subotom na Novosadskoj tv, subotom u 19.30...



"Prelistavanje" - o svetu poznatih i manje poznatih, svetske zanimljivosti, premijere... ...



" Rubrika "Knjižara" - jedan gost bira i preporučuje gledaocima dobro štivo. Na kraju rubrike predstavljamo "Top 10" - listu knjiga sponzora (Laguna). Pokloni...



" "Zarazno pod razno" - najrazličitije teme i predstavljanje ljudi koji se bave zanimljivim poslovima ili izradom neobičnih predmeta ...

Prev Next

Za sve potrošače i one koji ne znaju svoja prava


Zakon o zaštiti potrošača, Skupština Srbije je usvojila oktobra 2010. godine. Koliko vas se do sada informisalo o vašim pravima propisanim zakonom? Ha? Niko? Neko? Iko?
Neke od odrednica pomenutog zakona kažu i to da je garancija za prodatu robu i usluge dve godine, a u slučaju nedostatka u prvih šest meseci, potrošač ne mora da dokazuje da nije prouzrokovao taj nedostatak.
Nisam imala neka posebno loša iskustva sa kupovinom i reklamacijama, ali mi se desilo to da polučizme koje sam kupila puknu nakon pet nošenja. Reklamirala sam ih u prodavnici u kojoj sam ih i kupila ("Urban Jungle" u Bazaru u Novom Sadu). Prodavačica mi je rekla da moraju da ih pošalju u "Jugoinspekt" da procene šta se sa njima desilo i da to obično traje pet dana. Pozvala me nakon tog perioda i rekla da je reklamacija odbijena, jer je procenjeno da je "proizvod delimično zadržao svojstva", te da je upotrebljiv. Ne treba ni pominjati kakvo pomračenje uma sam doživela... Rekla mi je da dođem po čizme i da je to - TO!
U totalnoj histeriji sam guglala i tražila Zakon o zaštiti potrošača, udruženja koja se bave tom tematikom i slično. Shvatila sam da su moja prava mnogo veća nego što sam mislila.
Otišla sam ujutro po čizme ili da porazgovaram sa nekim iz prodavnice, ali me sačekala informacija da su oni čizme "o svom trošku"(?) poslali na popravku. Istog momenta sam pozvala Gorana Papovića iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kako bi mi pojasnio situaciju i dao smernice za dalje delovanje. Naime, od njega sam saznala da nemaju pravo da šalju obuću na popravku bez da te to pitaju i da ne treba, ni u kom slučaju, da uzmem te popravljene čizmice; već da napišem prijavu na sajtu www.potrosac.info. Kada sam prodavačici rekla da neću da uzmem čizme sa opravke, da sam se konsultovala sa Udruženjem potrošača i da se pozivam na Zakon i bla, bla... Nakon pola sata me zvala da mi kaže da je ipak odobrena reklamacija i da će mi zameniti obuću ili vratiti novac (uzela sam svoje pare nazad, naraFski :).
Ova situacija bi imala sasvim drugačiji epilog da nisam novinarka, jer ne bih istraživala i ne bih pozvala gospodina Papvića i pitala za savet, a u prodavnici bi me nasankali samo tako, jer bih na kraju uzela te popravljene čizme. Razmislite o tome i ne pristajte na kompromise, bar ne u prvih šest meseci :)

PS. Inače, saznala sam u Udruženju potrošača da "Jugoinspekt" uopšte nije nadležan za reklamacije, već samo za deklaracije.

4 Responses so far.

  1. Iva says:

    Ja sam imala slican problem! U Bati sam kupila cizme i mesec-dva kasnije su vec pocele da pucaju[jako cudan materijal], pocelo je leto i stajale su u kutiji kada sam ih izvadila one su bile ko da sam orala i kopala u njima i njima.... inace racun koji sam imala je potpuno izbledeo da nije mogao da se procita [vec posle jedno tri meseca] pa ga je moj otac inteligentno bacio... Otisla sam u prodavnicu i zena mi je rekla kako bez racuna ne moze nista[iako mogu da dobijem potvrdu o transakciji para], i da joj eto uopste nije jasno kako jedino ja vracam te cizme takve... eto potpuno bi razumea da joj vracam neke muske cipele jer ih je vec troje vratilo jer je cela serija fus, na moje pitanje kako uopste mogu da prodaju nesto zasta znaju da se raspada posle dva nosenja mi je rekla 'pa mogu da se vrate', a onda mi je ispricala svoju "tuznu" pricu kako je ona u prodavnici toj u kojoj radi kupila cizme od 20 000dinara i kako je eto, nesretnica, bacila racun i nije mogla da zameni cizme... Ne znam sta mi je smesnije, to sto blati firmu u kojoj je ona sef poslovnice ili sto joj verujem da je platila cizme 20 000 i da nije mogla da ih vrati... U svakom slucaju, ja sam bila ovca sto im ih odmah nisam vratila sa sve onim izbledelim racunom :\

  2. Savet jednog pravnika koji sam dobila je da račun fotokopiram ili skeniram, pa tako nema zabune. Moram da priznam da mi je bilo žao prodavačice. Bila je ljubazna i skroz profesionalna. Izvinjavala se mnogo i videlo se da joj je neprijatno. Ipak, nije njena krivica što ima gazde koji krše zakon.
    I, postoji još jedna stvar koja mi nije jasna. Čizme su Mustang, ukoliko bi oni vratili proizvođaču par ili više obuće, nekako verujem da ne bi bio problem da se to zameni. Međutim, ništa od toga se ne dešava.

  3. Njushkalo says:

    Jedini problem koji sam imala je sa tehnomanijom i fotoaparatom koji sam (da zlo bude vece) kupila na poklon.
    Bio je na akciji po ceni oko 2500 manje nego sto je regularna...

    Posle mesec dana je vec poceo da crkava.
    Odnela sam ga na reklamaciju (posto je racun kod mene)
    I rekli su mi da ne mogu da mi ga zamene, jer vise nije na akciji... I da u tom slucaju mogu samo da doplatim 2199 (u medjuvremenu je malo opala cena :awesome: )
    Nudili su mi da ostavim aparat i da ce u narednih 60 dana da ga pregledaju u servisu i ustanove da li moze da se popravi i da bi me onda kontaktirali...
    Meni nije padalo na pamet da ga popravljam, zahtevala sam da ga zamene i to bas za takav model.
    Na kraju....
    Sam zvala sto puta dnevno, isla svaki dan posle posla i pricala sa menadzerom te radnje.
    Na kraju sam mu toliko dosadila da mi je posle druge nedelje dolazenja, dao kutiju sa novim i pozeleo vise srece (jos uvek radi besprekorno... :))) )


    PRAVDA ZA KUPOHOLICARE !!!
    Joco, :*

  4. Hahaha, brutalno Njuškalo :D Ali, realno, robu moraju da menjaju za novu, a to retko ko čini. Ljude smara da se prepiru i dolaze svaki dan, prete zakonom i sl, pa zato uzmu ono što im se ponudi...

Leave a Reply

Follow my blog with Bloglovin