Jovana subotom na Novosadskoj tv, subotom u 19.30...



"Prelistavanje" - o svetu poznatih i manje poznatih, svetske zanimljivosti, premijere... ...



" Rubrika "Knjižara" - jedan gost bira i preporučuje gledaocima dobro štivo. Na kraju rubrike predstavljamo "Top 10" - listu knjiga sponzora (Laguna). Pokloni...



" "Zarazno pod razno" - najrazličitije teme i predstavljanje ljudi koji se bave zanimljivim poslovima ili izradom neobičnih predmeta ...

Prev Next

Monopol na tržištu i društveno (ne)odgovorno ponašanje

Kada mi je kao potrošaču Elektrovojvodina na Prvoj TV čestitala Novu godinu, samo sam se zapitala koliko košta sekund marketinškog programa na trenutno najgledanijoj televiziji. A, onda sam u šetnji gradom videla bilbord, na kome ista ta Elektrovojvodina svojim potrošačima čestita praznike. Pa, gde mi živimo?!
Lepša čestitka bi bila kada bi to preduzeće (koje nema potrebu za reklamom, jer ima monopol na tržištu, pa mi kao potrošači ne možemo da biramo od koga ćemu struju kupovati) socijalno ugroženim potrošačima „oprostilo“ jedan račun ili obezbedilo popust koji bi bio spram cifre potrošene za ove čestitke.
Da je SBB kupio KDS ili da je firma koja je vlasnik SBB-a, od sada i vlasnik KDS, to znaju manje-više svi. Što znači da sada SBB ima monopol na tržištu i da mi kao potrošači nemamo mnogo izbora ukoliko koristimo usluge kablovske televizije ili kablovskog interneta.
Ovo je šesti dan kako nemam internet i šesti dan kako pokušavam da stupim u kontakt sa bilo kim preko Call-centra. Po dvadeset minuta sam na raznim listama čekanja i uvek se linija prekine kada sam prva na listi čekanja. Kolega koji se bavio ovom tematikom i istraživao šta se dešava sa našim modemima, ni kao novinar, nije došao do ovlašćenih za „davanje izjava“, jer mu je rečeno da je direktor na godišnjem i da će se oni njemu javiti. Do danas se nisu javili. No, kako je morao da ode do njihovih kancelarija, rečeno mu je da oni koji nemaju internet, moraju da dođu da potpišu nove ugovore. To ništa ne bi bilo sporno da su nas, kao potrošače, o tome obavestili. Meni nije stigla ponuda ugovora, ni obaveštenje da moram da dođem do njih da bi potpisala novi ugovor. Kada nam je izmenjen paket kablovske televizije, stigla nam je informacija o novim paketima programa i informacija o novim paketima interneta.
Da li je ovakva vrsta ponašanja prema potrošačima bahatost monopoliste koji zna da nema konkurenciju ili nešto drugo?!

UPDATE:
Da li i u vašem gradu postoje bilbordi koji najavljuju najnoviju seriju Medijskog javnog servisa?! Novi Sad je preplavljen reklamom, ali mi nije jasno zašto RTS mora da zakupljuje bilborde da bi najavljivao još jednu seriju "rekordne gledanosti" i samo se nadam da to nije plaćeno od mojih 500 dinara. Jer, ako jeste, sram ih bilo!

Leave a Reply

Follow my blog with Bloglovin